wtorek, 11 sierpnia 2015

Z serii - Kulinarnie - krem z cukinii

Zupa krem z cukinii i marchwi. Uwielbiam :) Dziś postanowiłam podzielić się z Wami moim prostym ulubionym przepisem na to danie.


Składniki:
-4 średnie cukinie
-4-6 marchewek
-kostki rosołowe/ włoszczyzna/ porcja rosołowa
-kurkuma
-kmin rzymski
-natka pietruszki
-tymianek
-papryka słodka lub ostra
-śmietana/gęsty jogurt - opcjonalnie





W garnku gotuję litr wody. Ja osobiście wolę zupę na kostkach rosołowych. Ale jak ktoś lubi to można ugotować rosół na włoszczyźnie lub na porcji rosołowej. Wrzucam dwie kostki rosołowe.
Cukinie i marchew myję i obieram a następnie kroję w kostkę. Wrzucam do gotującej się wody i dotuję 20-30 minut aż warzywa zmiękną. Dodaję pół łyżeczki, kurkumy, tyle samo kminu i papryki (ja dodaje słodką ponieważ zupę lubi jeść mój roczny synek), natki pietruszki i tymianku. Dla wyrazistości smaku można dodać więcej kurkumy.
Następnie odstawiam zupę do lekkiego przestygnięcia po czym wszystko blenduje.

Do smaku można dodać śmietany lub jogurtu. Ja nie lubię więc nie dodaję.
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz