piątek, 8 kwietnia 2016

Olej kokosowy i jego właściwości

Olej kokosowy to produkt wszechstronny, wykorzystuje się go na wiele różnych sposobów. Jest to olej roślinny, pozyskiwany z miąższu orzechów palmy kokosowej. W temperaturze pokojowej przyjmuje postać stałą, powyżej zaczyna się topić. W mojej kosmetyczce znajduje się już od kilku lat. Ale olej kokosowy znajduje zastosowanie nie tylko w kosmetyce.





Oleju kokosowego zaczęłam używać kilka lat temu, kiedy uczyłam się hobbystycznie w szkole kosmetycznej. Tam poznałam jego zbawienny wpływ na cerę, włosy i dłonie. Z biegiem czasu olej kokosowy zaczęłam również stosować w kuchni. Dziś śmiało mogę stwierdzić że jest to produkt wszechstronny i niezastąpiony.


  1. W kuchni olej ten świetnie nadaje się do smażenia, ponieważ nawet w wysokich temperaturach się nie przypala i zachowuje swoje cenne właściwości. Smażę na nim wszystko, począwszy od naleśników i jajek, na kotletach kończąc.
  2. Olej kokosowy działa  wspomagająco na odchudzanie i jest wykorzystywany jako składnik diet odchudzających, detoksu. Reguluje poziom cukru we krwi, łatwiej przyswaja się niż trójglicerydy z oliwy z oliwek. Trójglicerydy średniołańcuchowe zawarte w oleju kokosowym są metabolizowane inaczej niż pozostałe tłuszcze. Po dostaniu się do organizmu nie zostają zamienione w tkankę tłuszczową, lecz są od razu wykorzystywane do produkcji energii, co prowadzi do przyśpieszenia tempa przemiany materii. Co oznacza, że po zjedzeniu posiłku z olejem kokosowym szybciej spala się zbędne kalorie.
    Trójglicerydy średniołańcuchowe (MCT) to wyjątkowa grupa czystek tłuszczu, ponieważ są one metabolizowane inaczej niż pozostałe tłuszcze. Po dostaniu się do organizmu nie zostają zamienione w tkankę tłuszczową, lecz są od razu wykorzystywane do produkcji energii, a co za tym idzie - do przyśpieszenia tempa przemiany materii. Oznacza to, że po zjedzeniu posiłku z dodatkiem oleju kokosowego szybciej spala się zbędne kalorie, co zapobiega nadwadze i otyłości. Ponadto olej kokosowy jest bardzo sycący, w związku z tym szybko i na długo zaspokaja głód

    http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/olej-kokosowy-zastosowanie-w-kuchni-kosmetyce-wlasciwosci-oleju-kokoso_35755.html
  3.  Olej kokosowy jest bardzo sycący. Na długo zaspokaja głód. 
  4. Jest bardzo dobrym dodatkiem do zielonych koktajli.
  5. Olej kokosowy ma zbawienny wpływ na nasze paznokcie. Od kiedy pamiętam zawsze miałam łamliwe paznokcie. Przez dwa lata robiłam na nich akryle i jeszcze bardziej mi się poniszczyły. Zaczęłam szukać odżywek do paznokci. I wtedy w moje ręce trafił olejek kokosowy. Doskonale zmiękcza skórki. Paznokcie są twardsze i zdrowsze. Teraz jest mi łatwiej zahodować dłuższe paznokcie, nawet przy dwójce dzieci i codziennych obowiązkach.
  6. Olej kokosowy jest też idealny jako krem do rąk. Idealnie wygładza i nawilża skórę rąk.
  7. Olej kokosowy również redukuje cellulit, zapobiega i wybiela już powstałe rozstępy. Wystarczy wmasować w uda i pośladki. Minusem jest czas wchłaniania.
  8. Olej kokosowy jako serum na końcówki. Ja zawsze miałam problem z rozdwojonymi końcówkami, dlatego często je podcinałam i nie mogłam ich zahodować. Zaczęłam w nie wcierać olej kokosowy. Końcówki zrobiły się miękkie i zdrowsze. Nakładam go czasem przed snem na noc, a czasem na godzinę przed myciem włosów. To zastosowanie oleju kokosowego było moim pierwszym. A zaraz po nim ręce i nogi.
  9. Olej kokosowy można również zastosować jako maskę na włosy. Nakładam od połowy na włosów na wilgotne włosy na 30 minut do 2 godzin i zawiązuję ręcznikiem. Po tym czasie spłukuję i myję włosy szamponem. Włosy po nim są mięciutkie w dotyku. Jest to tzw. olejowanie włosów.
  10. Ze względu na właściwości nawilżające olej kokosowy dobrze sprawdza się również jako pomadka do ust.
  11.  Olej kokosowy zawiera kwasy tłuszczowe, które mogą być pomocne w walce z łupieżem. Regularne wcieranie olejku w samą skórę głowy zmniejsza łupież, a przy dłuższym stosowaniu doprowadza nawet do jego całkowitego zniknięcia.
  12.  Olej kokosowy delikatnie usuwa też makijaż oka i nawilży delikatną skórę pod oczami, zapobiegając jej wysuszeniu.
  13.  Można go również stosować jako zastępcę kremu pod oczy, ponieważ olej widocznie wygładza zmarszczki.
  14.  Idealny do pielęgnacji stóp. Po wieczornej kąpieli wsmarowujemy w stopy, na to cieplutkie skarpetki i po tygodniu stopy są delikatne i mięciutkie.
  15. Można stosować go jako krem przeciwsłoneczny, ponieważ doskonale chroni przed promieniami UV.
  16. Doskonale sprawdza się przy chorobach skóry takich jak łuszczyca, egzemy, zapalenia. Nie podrażnia naskórka i łagodzi objawy choroby.
  17. Jest też doskonałą bazą do domowej roboty peelingów. 



 Jak widać olej kokosowy jest niezastąpionym produktem. Jest również jednym z niewielu produktów którego można używać w ciąży i karmiąc piersią. Łatwo można go również spakować ze sobą. wystarczy mieć podróżny pojemniczek i szpatułką przełożyć odpowiednią ilość.

A czy Wy używacie oleju kokosowego?? Może macie jeszcze inne zastosowanie??

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz